markenriz.reismee.nl

Onze trip naar Mongolië

Ja we zijn al weer thuis, maar het leek mij toch leuk om wat te schrijven over onze korte reis naar Mongolië.

Deze begint met onze vlucht naar Beijing om vanuit daar met de trein of bus naar de grens te gaan, Erlian, effe een visum te scoren en dan de grens over.

Nou dat effe viel wat tegen, en dat begon in Amsterdam al toen er een illegale vluchteling niet graag terug wilde naar Marokko, en veel stennis aan het schoppen was in het vliegtuig, waardoor we onze overstap in Parijs bijna gemist hadden..... ik heb nog nooit zo hard gerend want natuurlijk lag onze aansluitende vlucht helemaal aan de andere kant van het vliegveld.... maar toch nog net op tijd gehaald!

Na een goede vlucht weer terug in Beijing ! alleen was het iets warmer( vorige keer zaten we in de sneeuw) het was gewoon 30 graden!! dag trui en schoenen, hello slippers en t-shirts!

De dag van aankomst meteen al geprobeerd een ticket te scoren naar Erlian, met de bus want die trein gaat veel te weinig. met weinig succes want nog steeds praat er niemand engels en is mijn Chinees ook niet echt beter geworden.......

volgende dag met nieuwe 'uitgeslapen' moed(alle bedden hier hebben harde springveren!) weer proberen, van het ene busstation naar het andere, maar niemand kon ons een buskaartje verkopen of met zekerheid zeggen waar of wanneer die bus nou ging...... uiteindelijk maar besloten om een trein te nemen naar Hohhot en vanuit daar naar Erlian te gaan. Dit koste wel meer tijd maar ondertussen door het proberen om direct te gaan waren we toch al tijd kwijt dus maakte het ons niet zoveel meer uit.

helaas geen foto's van dit eerste verhaal, het is ook niet heel spannend maar ik heb op een of andere manier de eerste foto's van de reis gewist

Undecided
........ Maar vanaf Erlian is er weer veel foto plezier!

moeder Ank

Leuk , wat een engerd, aan boord, zou ie nog je hele reis vesteren,,had daar maar een foto van genomen, en dan in de telegraaf. Ris en Mark met een illegaal
aan boord!! moeders