markenriz.reismee.nl

Hohhot Erlian

Gelukkig ging de reis naar Hohhot en Erlian erg voorspoedig, het enige wat ons nog te doen stond was het visum voor Mongolië regelen. Aangezien we op een zondag aankwamen was de ambassade/consulaat natuurlijk gesloten, maar een dagje doorbrengen in Erlian leek ons ook wel leuk.

Om te beginnen is het een heel klein stadje met hele grote 'dieren'(ahem). Het stadje dweept met het idee dat er Dinosaurussen gevonden zijn en dat is goed te zien als je de stad binnen rijdt. het ligt heel dicht bij de grens van Mongolië en dat merk je ook wel.

(ja nu wel met foto's)

Jammer alleen dat we het befaamde museum niet konden vinden en het park niet in mochten vanwege iets officieels...... Verder gewoon genoten van de sfeer van Inner Mongolia, dat wil zeggen nu al de prachtige luchten, veel wind en toch al een ander soort mensen, en ook al een ander soort eten.

We zijn hier uiteindelijk 3 nachten gebleven ook omdat de eerst volgende bus naar Zam uud(mongolië) net effe te vroeg vertrok om tijdig de grens over te gaan nadat we het visum hadden opgepikt.

Volgende verhaal begint in Mongolië !!!

Laughing