markenriz.reismee.nl

Mandalay op de WC

hallo allen

nou zoals sommige al wisten zitten we nu in mandalay in de shit, hahaha letterlijk bedoel ik natuurlijk. Na mark zijn diarree ben ik toch ook snel gevolgd. en de kamer wordt dan wat klein.....

maar goed met een beetje zelfmedicatie en alle mogelijke medicijnen die je hier kan krijgen, voel ik me al wat beter en ben ontsnapt naar het internet cafe om nog wat de schrijven.(dat zit gelukkig om de hoek van het hotel, indien de nood echt hoog wordt.)

Mandalay is een hele leuke stad, met veel pagoda's en paya's, hoe ze die dingen dan ook noemen, het enige is dat(en dat was in Yangon ook al) de eeuwige geluiden van de generatoren, de stroom voorziening is hier niet optimaal, en blijkbaar zitten we vlakbij de grote generator die het hele blok moet voorzien, en sommige van die apparaten zijn echt nog uit het jaar nul.

dus echt rust in je oren is er niet bij. maar goed liever dat dan in het donker met kaarsjes zitten en geen fan/airco hebben.

Het volk is heel vriendelijk en behulpzaam en spreekt redelijk goed engels hier, wat dus erg prettig is. eergisteren zijn we nog naar een aantal mooie tempeldingen geweest, onder andere sandamuni paya, waar wel 1700 stenen tabletten rechtop staan in huisjes met de leer van buddha erop geschreven.

Verder voelen we ons helemaal thuis hier want stipt om 5 uur(in de ochtend!!), (en nog een aantal andere stipte tijdstippen) galmt het bepaalde gezang over de binnen 'tuinen' ja dat gaat hier nog gewoon over de speaker...

gelukkig mag dat in de Baarsjes niet meer.

nou ik ga nog wat schrijven over China,

Ris en mark(vanuit bed)

Reacties

Reacties

Hoi Kanjers,

Gelukkig hebben we niets geroken toen we jullie shit-verhaal lazen. Hebben jullie een wedstrijdje gedaan wie het snelst, of wie het meest?
Hopelijk zijn jullie allebei weer beter zodat jullie Mandalay goed kunnen verkennen.
Dat de mensen daar redelijk Engels spreken, hadden wij niet verwacht bij zo'n gesloten land, maar misschien is het toerisme een belangrijke bron van inkomsten.
Blijven jullie in Mandalay om van daaruit trips te maken, of trekken jullie nog verder? Nou, dat horen we nog wel.
Geniet nog volop van Mandalay (en de rest van hel land).

Hele dikke knuffels

Marcel an Annette

Oeps, even Apeldoorn bellen. Nou ja, jullie begrijpen wel van wie die vorige reactie is

moeder Ank

HOi Riz en Mark.
Het zat aldoor mee, maar ik herinner me dat jullie ieder
jaar wel even de klos zijn. vervelend, maar ik hoop dat jullie gauw weer lekkere dingen kunnen eten,en blijf vooral drinken..IK ben ook benieuwd waar de volgende trip naar toe gaat. Hier gaat langzaam de sneeuw weg. dus als jullie terugkomen hebben jullie lekker weer, nouj het beste met de darmpjes, en genieten maar weer, als deze narigheid voorbij is, liefs ,denk aan jullie xxxx moeders

Son

Hallo lieve vakantiegangers,

Ben blij dat jullie weer beter zijn, want om daar ziek te zijn, is maar niks.
Ik heb weer heerlijk genoten van de verhalen: ja die mouwbeschermers hadden ze hier heeeeeeel vroeger ook.

Broekjes met een open kruis, ja dat kan ik mij nog herinneren van Indonesië, de Chinese kinderen tot 3 jaar liepen daarin, goh dat het nog steeds bestaat.
Ik heb vreselijk gelachen over die toiletten met lage muurtjes, ik zag jou al helemaal zitten, sorry hurken: rood gezicht enzo....ha ha.

Over die elektrische fietsen gesproken, niets voor jullie, ze zijn daar nl. heel goedkoop. Handig als vervoersmiddel in A'dam. Geen parkeergeld enzo.
O, jullie krijgen namens Alain de hartelijke groeten, zijn PC doet het niet (op dit moment).

Riska, Mark, ik wacht vol ongeduld op de volgende verhaaltjes, dikke knuffels van ons,

Son en Ton

Marcel en Annette

Welkom thuis in het koude Nederland.

Dikke knuffels

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!